vineri, 1 martie 2013

E de prune ?

Vazand continutul de prune de 0,1 % de pe sticla Nestea "de" prune, m-a apucat dorinta de ordine si am scris CNA-ului pentru a 2-a oara in viata:

"Buna ziua,

Ma intrebam daca puteti face ceva cu reclamele mincinoase de la Nestea. Se afirma ca sunt ceaiuri dar contin ceai doar in proportie sub 1%.
Acum s-a lansat Nestea "de prune" iar continut de prune specificat in reclama este de "0.1%". 0.1% ar putea fi si urina si nu s-ar simti...

E normal sa li se permita sa induca oamenii in eroare in halul asta spunand ca e "de prune" la asemenea concentratie?

Toate cele bune,

Un cetatean treaz
"



N-au trecut bine nici 3 luni si jumatate (!) si am primit raspuns:


"[...]Comitetul Etic al RAC, reunit în şedinţa din data de [...], a analizat cazul  transmis de dumneavoastră instituţiei noastre şi a formulat  următoarea decizie [...]:

„Având în vedere faptul că în comunicare nu se face în nici un moment menţiunea că produsul ar fi ceai şi nici nu există restricţii cu privire la un conţinut minim obligatoriu al elementelor menţionate pentru a se putea folosi expresiile în cauză, nu se încalcă prevederile Codului de Practică în Publicitate elaborat de RAC. „
"

Deci, treaba e clara. Eu gresesc ca am sezatia ca stiu un pic de engleza si confund "tea" cu "ceai" (probabil e un "false friend"). Si e si de prune fara discutie daca asa zice producatorul caci dpdv concentratie nu-s reguli stricte sau macar de bun simt.

Partea buna e acum ca pot da vina pe Nestea daca ma urc la volan baut si ma prinde politia. Zic ca am baut din asta si probabil era usor fermentat, d-aia sunt usor luat.

Daca politistul va zice ca n-are cum sa fie de la el ca are doar 0.1% suc de prune, il plesnesc cu decizia CNA peste ochi si-i spun sa nu se mai puna el, un simplu amarat, cu institutiile statului. Sau sa raporteze el mai sus ca poate reuseste vreun sef de-al lui sa-l incadreze la "bauturi posibil alcoolice (daca-s lasate la caldura un timp)".

--- update 2 Mai 2013 ---
Am apelat la stiinta si am bagat pe computer: luand in calcul ca un om cu greutate medie  de 65kg defecheaza (se caca adica) aproximativ 200g pe zi, putem afirma ca asta ar fi cantitatea minima de fecale existenta permanent intr-o fiinta umana pe parcursul vietii.
Rezulta deci ca noi, ca oameni, avem in compozitie 0.3 % materii fecale, ceea ce e de 3 ori mai mult decat concentratia de prune din Nestea "de prune"!!!
Urmarind logica Nestea si CNA am putea spune ca suntem toti "de cacat", ceea ce in multe cazuri pare sa fie adevarat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ceva de zis?