marți, 30 martie 2010

Cine e "divina" pentru circulatia din bucuresti?

Soferii, drumurile proaste, prea multi "imigranti", multe lucrari, etc, etc. Ce pare sa scape insa destul de des injuraturilor noastre sunt marcajele si semnalizarile rutiere.

Fara pretentii de exactitate, cred ca in multe locuri din Bucuresti s-ar putea circula cu 30-50% mai bine (adica s-ar scurta timpul in care traversezi portiunea respectiva cu 30-50%) daca marcajele ar fi normale la cap.



Categorii si exemple:
1. Benzi prea late. Exemplul cel mai clar: portiunea Fantana Miorita -> Casa Presei libere.
Cred ca si tancurile incap pe benzile alea, 3 in paralel, fara sa se atinga. Popor de boieri, ne place sa traim pe picior mare :)

Am avut ocazia sa vad in alte tari pe care autobuzul circula atat de "strans" incat ti se strangea si tie inima la curbe sa nu loveasca copacii sau masinile parcate. D-aia soferii de autobuz erau super testati si pregatiti inainte de a le da drumul pe traseu. Cred ca si ai nostri sunt la fel de bine pregatiti.

Oare ar fi rele niste benzi atat de inguste incat sa intre doar autoturismele ok, asumandu-ti ca un autobuz trece oricum mai rar si cat timp nu e deloc, se va merge pe 2 benzi?

Tot la benzi prea late intra si bd. Marasti (Casin -> P-ta Presei Libere). Se puteau face lejer 2 benzi de autoturism acolo, daca mai luau din banda tramvaiului cateva zeci de centimetri pe care oricum nu-i ocupa.

2. Parcari pe marginea drumului nemarcate ca atare. Adica masini parcate pe banda intai, din doua. In aceasta situatie soferul are la dispozitie o banda si jumatate si, fiind roman, se va pozitiona simetric in spatiul disponibil. Daca cineva ar marca respectivele locuri de parcare ca atare si ar "trage" cele 2 benzi mai la centru micsorandu-le un pic, s-ar obtine 2 benzi curate, plus locuri de parcare. Exemple: Barbu Vacarescu prin dreptul restaurantului Gil.

3. Limite de viteze idioate. Exemplu: in special pe poduri
As vrea sa vina si o masina oficiala si sa respecte limite de viteza de 20Km/h. Nu-mi aduc aminte unde am vazut dar sunt sigur undeva.

4. Limite de viteza neadaptate la realitatea locala. Exemple: Barbu Vacarescu, benzile centrale dintre Arcul de Triumf si Piata Presei, etc.
Are sens sa limitezi viteza la 50 pe Barbu Vacarescu de exemplu, cand nu ai un trafic pietonal mai mult de un pieton la 5 minute pe trotuare? De ce le e frica?
Oricum nu mai respecta nimeni viteza limita pe portiunile de genul asta. Atunci de ce nu-i intereseaza sa vada feedback-ul si sa modifice in functie de el?

Sincer, cred ca e un colectiv de batranei care fac marcajele astea inca de pe vremea lui Ceausescu si nu se mai dau la o parte. Sau, cei care le-au luat locul si-au insusit toata maiestria dupa ce au fost ucenici atata timp. A avut cineva curiozitatea sa vada ce diferente de standarde de latime de banda sunt intre noi si alte tari? Sunt sigur ca ar fi socati sa vada ce "meschini sunt aia" :)

Si tot apropo de "aia": eu nu-mi aduc aminte sa fi vazut afara canale pe mijlocul drumului. Totdeauna sunt pe margine. Cum naiba la noi e plin de canale (care se dovedesc a fi punctul de unde incepe sa se strice orice asfaltare recenta)? N-ar putea sa le mute inspre exteriorul drumului? De exemplu, pe DN1 pana in centura: bag mana in foc ca nu exista retea de canalizare acolo si cu toate astea sunt n canale pe banda a 2-a si a 1-a.

In fine, sunt convins ca fiecare isi stie cartierul si arealul in care circula zilnic mai bine decat stiu "ei" centralizat si ar putea sa vina cu idei bune sau exemple de stupiditati care trebuie inlaturate, daca cineva ar si asculta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ceva de zis?